Bez jajek/ Danie wegańskie/ Danie wegetariańskie/ Deser/ Drugie śniadanie/ Koktajle/ Na słodko/ Napoje/ Śniadanie

Bezglutenowy i wegański koktajl bananowy z płatkami owsianymi

Nie masz czasu na przygotowanie śniadania? Bezglutenowy i wegański koktajl bananowy z płatkami owsianymi to idealne rozwiązanie dla Ciebie!

Nie masz czasu na śniadanie? Ten bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki to rozwiązanie dla Ciebie! Sycąca, wegańska owsianka w formie smoothie na wynos!

Wegański koktajl bananowy z płatkami owsianymi

Płatki owsiane to klaska śniadaniowego gatunku, bo cóż może być zaskakującego w owsiance?  Wydawałoby się, że ten temat już został wyczerpany. A jednak moja dzisiejsza propozycja wyróżnia się na tle owsiankowej konkurencji. Sycąca, wegańska owsianka bananowo – migdałowa w formie smoothie świetnie wygląda, pysznie smakuje, przygotowuje się ją w bardzo prosty sposób a jej dodatkowym atutem jest to, że można ją zabrać ze sobą na wynos!

Nie masz czasu na śniadanie? Ten bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki to rozwiązanie dla Ciebie! Sycąca, wegańska owsianka w formie smoothie na wynos!

Owsianka w formie smoothie? Dlaczego nie!

Przyznam się szczerze, że nigdy nie byłam zwolenniczką owsianki, nie przekonywała mnie ani jej konsystencja ani smak, a tym bardziej średnio estetyczny wygląd. Dlatego też z pomocą przyszedł blender i tak z mało zachwycającej owsianej papki wyszedł aksamitnie kremowy napój o słodkim smaku bananów, który po dodaniu masła orzechowego, cynamonu i kardamonu nabrał wyrazistego charakteru.

Bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki! Prosto i szybko!

Niewątpliwą zaletą tego wegańskiego koktajlu bananowego jest prostota jego wykonania. Wszystkie składniki przygotowuje się poprzedniego wieczoru. Dzięki temu następnego ranka wegańskie smoothie bez glutenu i nabiału, pełne błonnika jest gotowe w mniej niż 2 minuty! Czyż to nie wspaniale? ;)

Aby uzyskać pożądaną konsystencję kluczowe jest moczenie płatków owsianych w mleku roślinnym przez przynajmniej 6 godzin. Do tego celu też należy użyć mrożonych bananów.

Gotowe smoothie można posypać siekanymi orzechami i szczyptą kakao albo czekoladową granolą lub zjeść bez dodatków bo smakuje naprawdę wybornie!

Chcesz być zawsze na bieżąco? Obserwuj mój Instagram, dołącz do mnie na Facebooku i sprawdż moje piny na Pintereście!

Bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki

Drukuj
Porcje: 350ml Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 1 dojrzały banan
  • 200ml mleka migdałowego
  • 30g płatków owsianych bezglutenowych
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kardamonu (opcjonalnie)

Przygotowanie

1

Poprzedniego dnia wieczorem banana kroję w plasterki, wrzucam je do torebki lub pudełka i wkładam do zamrażalnika.

2

W szklanym naczyniu płatki owsiane zalewam mlekiem migdałowym.

3

Dodaję masło orzechowe i mieszam do rozpuszczenia się masła.

4

Dodaję sól, cynamon i kardamon.

5

Naczynie przykrywam folią i wkładam do lodówki.

6

Następnego dnia zamrożone banany wrzucam do kielicha blendera i zalewam mlekiem z płatkami.

7

Miksuję do uzyskania gładkiej, kremowej konsystencji.

8

Posypuję ulubionymi składnikami np. siekanymi orzechami i startą czekoladą lub granolą czekoladową.

9

Smacznego!

Spodobał Ci się przepis? Masz pytania, chcesz coś doprecyzować, podzielić się własnymi przemyśleniami albo recenzją? Zostaw komentarz pod postem!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Zapisz się aby otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy najwyżej oceniany
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Ellie

a ja właśnie uwielbiam te “owsiane papki” -mmm :) ale na smoothie też bym się skusiła, wygląda pysznie!

http://kuchniaellie.blogspot.com/

2
0
Masz pytania, chcesz coś doprecyzować, podzielić się własnymi przemyśleniami albo recenzją? Skomentuj!x
()
x
Udostępnij11
Przypnij
Tweetnij