fbpx
Bez jajek/ Danie wegańskie/ Danie wegetariańskie/ Deser/ Drugie śniadanie/ Koktajle/ Na słodko/ Napoje/ Śniadanie

Bezglutenowy i wegański koktajl bananowy z płatkami owsianymi

Nie masz czasu na przygotowanie śniadania? Bezglutenowy i wegański koktajl bananowy z płatkami owsianymi to idealne rozwiązanie dla Ciebie!

Nie masz czasu na śniadanie? Ten bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki to rozwiązanie dla Ciebie! Sycąca, wegańska owsianka w formie smoothie na wynos!

Wegański koktajl bananowy z płatkami owsianymi

Płatki owsiane to klaska śniadaniowego gatunku, bo cóż może być zaskakującego w owsiance?  Wydawałoby się, że ten temat już został wyczerpany. A jednak moja dzisiejsza propozycja wyróżnia się na tle owsiankowej konkurencji. Sycąca, wegańska owsianka bananowo – migdałowa w formie smoothie świetnie wygląda, pysznie smakuje, przygotowuje się ją w bardzo prosty sposób a jej dodatkowym atutem jest to, że można ją zabrać ze sobą na wynos!

Nie masz czasu na śniadanie? Ten bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki to rozwiązanie dla Ciebie! Sycąca, wegańska owsianka w formie smoothie na wynos!Owsianka w formie smoothie? Dlaczego nie!

Przyznam się szczerze, że nigdy nie byłam zwolenniczką owsianki, nie przekonywała mnie ani jej konsystencja ani smak, a tym bardziej średnio estetyczny wygląd. Dlatego też z pomocą przyszedł blender i tak z mało zachwycającej owsianej papki wyszedł aksamitnie kremowy napój o słodkim smaku bananów, który po dodaniu masła orzechowego, cynamonu i kardamonu nabrał wyrazistego charakteru.

Nie masz czasu na śniadanie? Ten bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki to rozwiązanie dla Ciebie! Sycąca, wegańska owsianka w formie smoothie na wynos!

Bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki! Prosto i szybko!

Niewątpliwą zaletą tego wegańskiego koktajlu bananowego jest prostota jego wykonania. Wszystkie składniki przygotowuje się poprzedniego wieczoru. Dzięki temu następnego ranka wegańskie smoothie bez glutenu i nabiału, pełne błonnika jest gotowe w mniej niż 2 minuty! Czyż to nie wspaniale? ;)

Aby uzyskać pożądaną konsystencję kluczowe jest moczenie płatków owsianych w mleku roślinnym przez przynajmniej 6 godzin. Do tego celu też należy użyć mrożonych bananów.

Gotowe smoothie można posypać siekanymi orzechami i szczyptą kakao albo czekoladową granolą lub zjeść bez dodatków bo smakuje naprawdę wybornie!

Chcesz być zawsze na bieżąco? Obserwuj mój Instagram, dołącz do mnie na Facebooku i sprawdż moje piny na Pintereście!

Bananowy koktajl śniadaniowy z owsianki

Drukuj
Porcje: 350ml Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 1 dojrzały banan
  • 200ml mleka migdałowego
  • 30g płatków owsianych bezglutenowych
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kardamonu (opcjonalnie)

Przygotowanie

1

Poprzedniego dnia wieczorem banana kroję w plasterki, wrzucam je do torebki lub pudełka i wkładam do zamrażalnika.

2

W szklanym naczyniu płatki owsiane zalewam mlekiem migdałowym.

3

Dodaję masło orzechowe i mieszam do rozpuszczenia się masła.

4

Dodaję sól, cynamon i kardamon.

5

Naczynie przykrywam folią i wkładam do lodówki.

6

Następnego dnia zamrożone banany wrzucam do kielicha blendera i zalewam mlekiem z płatkami.

7

Miksuję do uzyskania gładkiej, kremowej konsystencji.

8

Posypuję ulubionymi składnikami np. siekanymi orzechami i startą czekoladą lub granolą czekoladową.

9

Smacznego!

Spodobał Ci się przepis? Masz pytania, chcesz coś doprecyzować, podzielić się własnymi przemyśleniami albo recenzją? Zostaw komentarz pod postem!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Dodaj komentarz

  Zapisz się aby otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach  
najnowszy najstarszy najwyżej oceniany
Powiadom o
Ellie
Gość

a ja właśnie uwielbiam te “owsiane papki” -mmm :) ale na smoothie też bym się skusiła, wygląda pysznie!

http://kuchniaellie.blogspot.com/

Udostępnij11
Przypnij
Tweetnij