fbpx
Bez jajek/ Danie wegańskie/ Danie wegetariańskie/ Drugie śniadanie/ Koktajle/ Na słodko/ Napoje/ Śniadanie/ Zielone soki i koktajle

Zielony koktajl z jarmużu i ogórka

Kolejny z serii zielony sok, który warto pić na drugie śniadanie ze względu na jego prozdrowotne działanie!

Kolejny z serii zielony, oczyszczający koktajl z jarmużu i ogórka, który warto pić na drugie śniadanie ze względu na jego prozdrowotne działanie!

Koktajl z jarmużu i ogórka z dodatkiem jabłka i limonki

Koktajl z jarmużu i ogórka to wspaniały napój, który możesz wypić zamiast drugiego śniadania. Jego cenne właściwości wspomogą pracę Twojego organizmu. Zielony koktajl jest bogatym źródłem witamin, bioflawonoidów i minerałów.

Koktajl z jarmużu pełen antyoksydantów

Jarmuż jest źródłem sulforafanu – przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe. To warzywo kapustne ma właściwości przeciwzapalne i dostarcza witaminy K i karotenoidów. Jest również doskonałym źródłem żelaza i wapnia. Razem z jabłkami dostarczy nam niezbędnego błonnika. Jabłka dodatkowo są bogatym źródłem witaminy E, Kwitamin z grupy B, beta-karotenu, kwercetyny i antyoksydantów.

Oczyszczający ogórek

Właściwości ogórka nie są za bardzo doceniane, a tymczasem to warzywo jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy. W większości składa się z wody, dzięki czemu ma właściwości nawilżające i świetnie gasi pragnienie.  Dodatkowo działa moczopędnie i oczyszcza organizm z toksyn. Ogórek ze względu na swoje pH ma również właściwości odkwaszające organizm. Ogórek ma niestety jedną poważną wadę, zawiera enzym askorbinowy, który utlenia witaminę C. Oznacza to tyle, że łącząc ogórka z innymi owocami i warzywami bogatymi w tę witaminę, enzym zawarty w ogórku zniszczy ją i nie będziemy mieli możliwości aby ją przyswoić.

Kolejny z serii zielony, oczyszczający koktajl z jarmużu i ogórka, który warto pić na drugie śniadanie ze względu na jego prozdrowotne działanie!

Zielone soki i koktajle

Koniecznie sprawdź też inne receptury na zielone soki i koktajle, które mają wiele prozdrowotnych właściwości. Wszystkie przepisy znajdziesz tutaj: Zielone soki i koktajle. Wypróbuj je i przekonaj się, że codziennie wypity jeden zielony napój zdecydowanie poprawi stan Twojego organizmu.

Chcesz być zawsze na bieżąco? Obserwuj mój Instagram, dołącz do mnie na Facebooku i sprawdż moje piny na Pintereście!

Zielony sok z jarmużu i ogórka

Drukuj
Porcje: 400 ml Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 100g jarmużu (3-4 duże liście)
  • 1 średniej wielkości ogórek
  • 1 limonka (lub cytryna)
  • 2 jabłka
  • 100-200ml wody

Przygotowanie

1

Jarmuż rwę na mniejsze kawałki.

2

Ogórka obieram ze skórki i kroję w plasterki.

3

Jabłka obieram i kroję na mniejsze cząstki.

4

Wyciskam sok z limonki.

5

Wszystkie składniki umieszczam w kielichu blendera i miksuję na gładko.

6

Smacznego!

Spodobał Ci się przepis? Masz pytania, chcesz coś doprecyzować, podzielić się własnymi przemyśleniami albo recenzją? Zostaw komentarz pod postem!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Dodaj komentarz

  Zapisz się aby otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach  
najnowszy najstarszy najwyżej oceniany
Powiadom o
trackback

[…] Pełen antyoksydantów, witaminy A i C, witamin z grupy B a także cennego potasu koktajl dodaje sił od samego rana. Świetnie sprawdzi się jako drugie śniadanie. Jeśli lubisz taką formę tego posiłku to zachęcam również do wypróbowania oczyszczającego koktajlu z jarmużu i ogórka. […]

trackback

[…] Jarmuż ceniony jest ze względu na bogactwo zawartych w nim witamin i składników mineralnych. Zawiera dużą dawkę witaminy K, C i E, kwas foliowy, luteinę i beta – karoten. Dodatkowo dzięki zawartości wapnia wzmocni kości, żelazo zapewni prawidłową czynność wątroby, magnez wzmocni serce a potas wyreguluje gospodarkę wodną organizmu. Jarmuż wykazuje właściwości antyoksydacyjne dzięki dużej zawartości chlorofilu. Zawiera też sulforafan, o którym pisałam w przepisie na zielony sok z jarmużu i ogórka. […]

Udostępnij1
Przypnij
Tweetnij